@Připojse 13.5.2015

Business Snídaně@Připojse láme rekordy. Na dnešní snídani dorazilo 26 účastníků, možná to bylo i nadmíru zajímavým tématem – Jak si říkat o peníze? Hostem a moderátorem v jedné osobě byl zkušený kouč, konzultant, mentor a hlavně sympaťák s nakažlivým úsměvem Roman Šmiřák z týmu RainFellows.

Už během představovacího kolečka jsme narazili na úskalí, které má mnoho lidí se sebeohodnocením spojeno:

  • kličkuje se před cenou
  • lidé dělají zadarmo
  • cena se mění dle klienta
  • baví mě to a je mi blbé si říct o peníze
  • nemám zkušenosti , nemohu si říct o peníze

Doporučení moderátora:

  • 1 minuta představení sebe sama – dokažte v 1 minutě jasně říct, co a za jakou cenu děláte, nabízíte. Řekněte to jasně, srozumitelně a bez vykrucování.
  • Představte si, že máte dost financí – a s tou představou se běžte ucházet o práci nebo nabízet svůj produkt. Je ověřené, že toto „vyzařování“ funguje, s největší pravděpodobností budete mít úspěch.
  • Vysněte si měsíční odměnu, určete si hodinovou sazbu a propočítejte, kolik hodin potřebujete pracovat. 
  • Nedělejte zadarmo, i když je vaše práce vaším koníčkem. Je třeba si stanovit svou cenu (sebehodnocení, sebeláska) a mít pocit, že , co potřebuji, už umím. Jen začít a jít do toho!
  • Jednejte o práci i ceně tak, aby to vyhovovalo hlavně vám!
  • Klient by měl mít od nás jasnou cenu, tzv. cenovou kotvu, aby nebyl nemile překvapen.
  • Hledejte své cílové klienty, nenabízejte všem okolo, ale soustřeďte se na své cílovky.
  • Při jednání s klientem o ceně je důležité být klidný, uvolněný, sebevědomý, zjistit jak to má klient.
  • Každé jednání s druhými (klienti, apod.) by mělo být vždy o rovnocenném partnerství, ne že chceme někoho obrat, ale za adekvátní cenu nabídnout adekvátní službu.
  • Zajímavým cvičením bylo zamyšlení se, kolik peněz chceme mít na účtě stabilně, kolik by mělo pravidelně přitékat tak, abychom se cítili dobře. 

Bonusové myšlenky:

Sebevědomí všichni máme, jen jsme ho někde pozapomněli.

Cena=sebehodnota