Rozhovor s majitelem Opravarna.cz

Některé projekty stojí za to představit podrobněji než jen jedním krátkým odstavcem. Minulý měsíc jsme rozjeli naše nové setkávání jednou do měsíce za účelem sdílení kontaktů a hledání lidí, zaměstnanců, talentů, partnerů i klientů navzájem mezi sebou. Pojmenovali jsme ho Burza kontaktů a nápadů. Protože jsme ho chtěli ještě nějak obzvláštnit, rozhodli jsme se pokaždé pozvat zajímavého hosta. Na první burze byl tvůrce projektu Opravarna.cz, serveru, na kterém si najdete kohokoliv manuálně zručného na opravy všeho druhu. A nejen to. Rozhovor s ním vedla Renata Ptáčníková. Vy z něj můžete načerpat třeba inspiraci pro svůj vlastní nápad.

1. Hezký projekt. Jak si, a teď se ptám na prvotní moment, dostal nápad ho vytvořit?

Prvotní nápad jsem dostal, když se mi rozbil telefon. Šel jsem do klasického servisu, kde mi opravu nabídli za 2500 Kč, přičemž nový telefon stál 3000 Kč. V té době už jsem znal stránku ifixit.com, kde je možné najít návody na opravu elektroniky. Koupil jsem si displej sám za 600 Kč a během 15 minut si telefon opravil. Dalším impulsem byla podpora cirkulární ekonomiky a předcházení vzniku odpadu ze strany Evropské komise.

2. Obal prodává, setkávám se často, že neziskové a financované projekty nemají moc hezkou grafiku a stránky. Jaktože vy jo?

Díky za pochvalu. Skvělý design a grafická podoba našich stránek je z dílny Vojty Marka (z Rozumíme internetu - projde mi reklama?? :)), který je součástí našeho týmu a kromě grafiky má na svědomí i naprogramování celé Opravárny.

3. Líbí se mi i obsah a jednoduchost stránek. Když jste je tvořili, testovali jste to nějak na uživatelích? Nebo bylo jasno hned? Je tam někde tvoje vnitřní nalazení?

Základní myšlenkou byla jednoduchost a minimalismus. Chtěli jsme, aby se uživatelé dostali k tomu, co je zajímá co nejrychleji a nejjednodušeji. Testování na uživatelích nás teprve čeká, protože jsme zjistili, že pro některé není web uživatelsky příjemný, takže určitě budou nějaké změny. Samozřejmě je tam i hodně inspirace z dalších podobně orientovaných webů. Co se týče nalazení, vždy jsem byl zastáncem přístupu, který se orientuje na uživatele a zjednodušuje mu život.

4. Jaký je zdroj financování Opravarny? Odkud tečou peníze a kam?

Absolvovali jsme Laboratoř Nadace Vodafone, která nám finančně přispěla na experimenty sloužící k otestování business modelu, udržitelnosti projektu a snížení rizik. Spolupracujeme také se systémem kolektivního sběru odpadu REMA a.s., který nás dlouhodobě podporuje. V současné době začínáme vybírat 15% provizi za zprostředkování kontaktů mezi opravářem a zákazníkem. Veškeré peníze putují zpět do projektu a jeho rozvoje.

5. Zajímá mě, kdo jsi. Co tě vedlo k tomu, co jsi teď?

Vystudoval jsem mediální studia na Univerzitě Karlově a online média byla jasnou volbou. Začínal jsem jako copywriter a vyzkoušel řadu marketingových pozic. V současné době mám vlastní online marketingovou agenturu. O společensky zodpovědném podnikání jsme s Honzou začali uvažovat zhruba před dvěma lety, kdy se objevovaly první nápady, které jsme ovšem nerealizovali.
 

Díky za rozhovor. A vy už se můžete tuto středu těšit na další Burzu kontaktů v 17 h u nás ve Vivě. Nezapomeňte si vzít vizitky a registrovat se!