Sasanka je byznysmenka. A má charakter.

Sasančin podnikatelský příběh začal už ve čtyřech letech, kdy ušila panence první obleček. Nechtěla dostudovat gympl, a tak šla na učňák, stala se výtvarnicí, aby to použila tam, kde to miluje. V undergroundu. Na graffitti. Pak to spojila a vytvořila City Folklore.

Obchodní snídaně Připoj se jsme před dvěmi lety začali dělat s dvojím záměrem. Pro možnost nabrat zajímavé kontakty, a zároveň lidem předat něco ze zajímavých podnikatelských příběhů a technik. Povedlo se. Z účasníků a jejich propojování vyvstal nejeden zajímavý ziskový obchod, vznikla nová přátelství a hosté získali kupu zpětných vazeb a kontaktů. Někdy je host snídaně natolik zajímavý, že musím napsat blog. U Sasancy to jinak nešlo. Profík, který se nebál přijmout výzvu za pět minut dvanáct, otevřený člověk, a především žena, která do puntíku odzbrojila všechny tím, že řekla i něco ze své "dark side". Dnešní blogový článek je více méně tím nejlepším, co jsem o někom psala. Sasanca je totiž nejen komunikativní, ale naprosto upřímná a praktická. Tipy nebudeme šetřit hlavně pro ty, kteří snídani nestihli.

"Ostrava je ryzí. Nechci pryč, ale jezdím po akcích, a také proto prodávám."

Sasanka Ostravu miluje, a jak sama říká, než si otevřela obchod, který zpočátku dotovala, jezdila po fashion akcích. Brala s sebou kámošky, manžela a děti. Koupila si velké auto, které k tomu nezbytně potřebovala. Nejpřínosnější je pro ni Bratislava, která je dle Sasancy velkým potenciálem na oděvním trhu. 

Sasance se v businessu velmi daří. Její rada:

"Dělat pořád nové věci. Jinak nepřežiješ."

Cenotvorba

Jak Sasanca dělá cenu? Člověk si neuvědomuje, že náklad na výrobu je třeba kolem 30%, ale bez práce a ostatních důležitých nákladů jako jsou zaměstnanci, auto, mobil, cesty na veletrhy a tak. 

"Dělám to tak, ať mám na všechny výdaje plus slušný život. Když to tak není, zvedám cenu."

Občas finance dává na charitu, ale kam peníze poslat, si dobře rozmýšlí. Cenotvorbu ji nikdo neučil. Její rada pro vás byla, abyste přispívali na co chcete, ale nenechali se vysosnout.

"Buď si profík a umíš to dělat, nebo se řídíš selským rozumem."

"Chci, aby mé modely byly dostupné téměř všem. Aby si děcko mohlo třeba za rok našetřit na naše produkty."

"Nikdy se neprodávejte pod cenu. Nefunguje to."

Řekla Sasanca a odmítla jeden velký server s oblečením, který po ni chtěl dumpingové ceny.

Reklamace

"Vrátit po vyprání zboží do HM si lidi nedovolí. Vám si to dovolí vždycky."

"Nebuďte moc vstřícní, buďte asertivní, ale vždy slušní."

Kapitál

Občas si půjčila na začátku 30 až 40 tisíc od mámy. Ale na podnikání nikdy neměla úvěr. Teď už by si ho vzala, protože si je jistá tím, že vydělává. 

Sociální sítě

"Musíš je krmit, lidi zajímá víc než zboží to, jak žiješ."

"Byli jsme na hřiby, lidi baví tvůj příběh víc než hadry. Je důležitější, co je doma."

"Jé, ona má psa, a venčí ho ve stejném parku jako my. Lidi rajcuje, jak tvé zboží vzniká ve vedlejším vchodě ve sklepě."

Značka

"Značka už má ducha, vizi. Myslela jsem si na začátku, že musím ty dvě věci rozdělit, že kreslení a hadry musí jít odděleně. Pak mě napadlo to spojit."

Produkt je cesta

"Neměňte sebe. Měňte svůj produkt podle sebe. Lidi vám to budou více věřit."

"Inspirujte se, ale nekopírujte."

"Učila jsem se všechno z knih a youtue. Příjdete na lepší věci. Na youtube je vše."

Příští snídaně připoj se bude 11. května brzy ráno v 8:30 h. Hostem bude Petr Hovorka, a povídat se bude o budování značky. Více informací a rezervace zde.

Mějte hezký duben,

Renata